جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آنچه باید در مورد فایبر سمنت بورد بدانید

فایبرسمنت طرح چوب

 هنگامی که شما می خواهید از فایبرسمنت در ساختمان خود استفاده کنید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید،در غیر این صورت خسارت زیادی برای شما به جا می ماند.
اگر فایبر سمنت بردی که استفاده میکنید کیفیت مناسبی  نداشته باشد بعد از مدتی آن ها دچار ترک خواهند شد.

فایبرسمنت با وجود اینکه از سیمان و الیاف های سلولوزی ساخته می شود ، به طور کلی خواص بتن را دارد و می بایست در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد اما در صورت استفاده نکردن از الیاف مناسب یا درصد اختلاط مناسب در تولید دچار مشکلاتی از جمله انبساط و انقباض های زیاد طولی و عرضی غیر استاندارد می گردد.
این انبساط و انقباض ها فایبر سمنت ها را دچار تغییر شکل و در نهایت ایجاد ترک می کند.
همچنین اجرای نامناسب و استفاده نکردن از متریال های مناسبی که برای زیر سازی فایبر سمنت مورد تایید می باشد می تواند  فایبرسمنت با کیفیت خوب را هم دچار مشکل کند.در اجرای نمای فایبرسمنت باید جزئیات درزها و حتی پیچ مخصوص نصب فایبرسمنت به درستی انتخاب گردد.فاصله زیر سازی ، جنس زیر سازی ، فاصله پیچ ها و موقعیت جای پیچ نسبت به کناره های ورق و به خصوص بال پیچ ها در اجرای فایبرسمنت خیلی مهم می باشد. در رنگ آمیزی فایبرسمنت ها حتما از رنگ مناسب باید استفاده کرد.
معمولا رنگ های پایه  آب به خاطر نفوذ بیشتر در سطح صفحات سیمانی ،دوام بیشتری دارند.
برای رنگ آمیزی فایبر  سمنت ها در نما نیز  حتما باید از رنگ های پایه آب مخصوص نما استفاده کرد. رنگ های مخصوص نما در مقابل اشعه UV مقاومت بیشتری دارند و به خاطر آبگریز بودن از نفوذ آب به داخل این محصولات جلوگیری می کنند .

سمنت برد ها در نقطه مقابل نماهای چوبی قرار دارند و در مقابل حشرات موذی مانند موریانه مقاوم هستند.
در اجرای فایبرسمنت ها فضای خیلی کمی از ساختمان  اشغال می گردد و نسبت به دیوار ساختمان های قدیمی عرض و ضخامت دیوار کمی دارند.
درای وال هایی که باصفحات  سیمانی اجرا می گردد به خاطر فضای بین دو جداره دیوار عایق خوبی ایجاد میکند که با استفاده از عایق های مناسب داخل درای وال  می توان سیو انرژی بالایی را ایجاد کرد.
فایبر  سمنت به ویژه در مناطقی که ممکن است  در معرض خطر آتش سوزی زیاد و یا شرایط مرطوب باشد مورد استفاده قرار می گیرد.فایبرسمنت ها به دلیل نسوز بودن کارایی بسیار بالایی درنمای ساختمان ، پله های فرار و یا دیوارهای جانبی آسانسور ها دارند.

شاید برای شما  هم این  سوال پیش بیاید که آیا فایبرسمنت بورد ها ضد آب هستند یا خیر ؟
صفحات سیمانی یک انتخاب محبوب  برای سازندگان است زیرا نصب آن ساده است و به دلیل سبک بودن خواهان زیادی دارد.
فایبرسمنت ها در برابر آب و هوا مقاوم هستند .این بدان معناست که شما مجبور نیستید که در اثر هوازدگی، صدمه در برابر آب و یا پوسیدگی و تاب خوردگی مقابله کنید . با این وجود پس : فایبر سمنت ها ضد آب نیستند چون جذب آب و رطوبت دارند ولی در مقابل آب، هوا و رطوبت کاملا مقاوم هستند و متلاشی نمی شوند .

“برای مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت عمران اشل تماس بگیرید”

این صفحه را به اشتراک بگذارید:

برای دریافت مشاوره و اطلاع از موجودی و قیمت کالاها، هم اکنون با تماس بگیرید.

واحد فروش

به طور معمول در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم

سلام به سایت عمران اشل خوش آمدید لطفا برای چت کردن از طریق واتساپ روی دکمه زیر کلیک کنید.