جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رنگ آمیزی فایبرسمنت

رنگ آمیزی فایبرسمنت

امروزه استفاده ازصفحات سیمانی , سمنت بوردها و فایبرسمنت در ساختمان سازی جهت پوشش های خارجی(نما ) و پوشش های داخلی (دیوارها و پارتیشن ها و …) در حال گسترش می باشد .

 فایبرسمنت به دلیل سبکی و استفاده در هر شرایط آب و هوایی محصولی مناسب می باشد.
ما در این مطلب نکاتی راجع به رنگ آمیزی فایبرسمنت (صفحات سیمانی الیاف دار ) ارائه میکنیم.
یکی از ویژگی های فایبرسمنت , جذب آب و رطوبت می باشد که بعد از اجرای فایبرسمنت باید این محصول رنگ آمیزی شود تا درصد جذب آب و رطوبت در آن به حداقل برسد.
برای رنگ آمیزی فایبرسمنت باید نکات و تمهیدات مختلفی در نظر داشت تا در دراز مدت کیفیت و زیبایی محصول حفظ شود و باعث افزایش طول عمر مفید فایبرسمنت گردد.
درصورت استفاده ی رنگ در فایبرسمنت بهتر است از رنگ های پایه آب به دلیل نفوذ پذیری بیشتر در محصول استفاده گردد و توصیه نمی شود از رنگ روغنی استفاده شود چون رنگ های روغنی اجازه تنفس را از فایبرسمنت می گیرد و باعث جمع شدگی و ترک خوردن فایبرسمنت می شود .
-برای پوشش فایبرسمنت در نما حتما می بایست از رنگ یا پوشش های بافت دار پایه آب مخصوص نما استفاده گردد.
عمدتا رنگ های مخصوص نما آنتیuv هستند که باعث می شود در مقابل اشعه آفتاب مقاوم باشند.همچنین خاصیت انتی استاتیک بودن آنها از نشستن گرد و غبار بر روی رنگ جلوگیری میکند وبا بارش باران سطح نما تمیز می گردد.
دیگر خاصیت رنگ های اکلریک مخصوص نما سیلیکون موجود در آنهاست که باعث می شود رنگ آبگریز گردد و از نفوذ رطوبت به سطح فایبرسمنت جلوگیری می کند.
– قبل از اجرای رنگ بر روی فایبرسمنت , سطح آن را تمیز کنید (گرد و غبار و پلیسه ..).
– بهتر است قبل از رنگ آمیزی فایبرسمنت کارشده ( مخصوصا در نما ) درزها را با چسب پلی پورتان آب بندی و روی پیچ ها را با بتانه مخصوص فایبرسمنت بپوشانید.
– از یک لایه پرایمرپایه آب در زیر رنگ استفاده گردد. این کار باعث بهبود کیفیت کار و چسبندگی بیشتر رنگ به فایبرسمنت می گردد و در بخش رنگ از دولایه رنگ به عنوان رنگ زیر کار ( آستر ) و رنگ رویه استفاده می کنیم که بسته به نوع رنگ و برند استفاده شده و پوششی که رنگ ایجاد می کند تعداد دفعات رنگ زدن مشخص می شود .
– نکته ی دیگری که باید در رنگ آمیزی فایبرسمنت در نما مد نظر قرار داد استفاده از طیف رنگ هاست به گونه ای که مشخصا رنگ های روشن معمولا دارای عمر بیشتری می باشند و رنگ هایی نظیر قرمز , سرمه ای و زرد به دلیل ضعف در برابر اشعه uv زودتر شادابی و تازگی خود را از دست می دهند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید:

برای دریافت مشاوره و اطلاع از موجودی و قیمت کالاها، هم اکنون با تماس بگیرید.

واحد فروش

به طور معمول در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم

سلام به سایت عمران اشل خوش آمدید لطفا برای چت کردن از طریق واتساپ روی دکمه زیر کلیک کنید.